Tiramisu

17 martie 2013 |

Un desert impresionant de fin si DELICIOS ce l-am descoperit anul trecut pe blogul Cadeaux Sucres, blog pe care va recomand cu caldura sa-l vizitati - va fi dragoste la prima vedere, va asigur.
Daca aveti nevoie de un desert rafinat cu care sa va impresionati familia, prietenii sau chiar pe voi insiva (:P) incercati acest tiramisu.

Poate va intrebati cum de l-am descoperit abia anul trecut, caci tiramisu nu e chiar inventia lui  2012. Ei bine, o sa va spun deschis ca, desi am auzit de acest desert inca din 2004-2005, niciodata nu am fost tentata sa-l incerc pentru ca stiam ca e o prajitura pe baza de cafea. Cum mie nu imi place cafeaua deloc, deloc, m-am gandit eu ca n-avea cum sa-mi placa nici prajitura cu gust de cafea.
Si uite asa au trecut anii. Pana in 2012, cand pozele si ideea de a pregati prajitura gata portionata de pe Cadeaux Sucres m-au dat gata. Mi-am zis ca intr-o zi il voi incerca. Si l-am incercat. Si ce bine am facut!!!

De la prima lingurita, am avut impresia ca intru intr-o alta lume a deserturilor. Una la care parca nu mai avusesem acces pana atunci - Pa, pa Tort Diplomat! Pa, pa Kinder Pingui! Bienvenue tiramisu! Sau mai bine zis: Benvenuto tiramisu!

Am testat si alte retete (cu frisca sau cu mai putine oua raportate la cantitatea de branza), dar mi s-au parut banale. Ingredientele si proportiile de mai jos reprezinta combinatia magica. Cel putin pentru mine!

Daca am reusit sa va conving ca merita sa va rasfatati papilele gustative cu acest desert, nu mai ramane decat sa faceti rost de ingrediente si sa urmati pasii de mai jos. In vreo 20 de minutele este gata preparat. Dupa minim o ora (de tinut la rece) e gata de papat!

Cateva precizari importante inainte de a trece la fapte:
  • Am folosit MULT MAI PUTIN zahar decat era precizat in reteta de pe Cadeaux Sucres. Piscoturile cumparate sunt deja pudrate cu zahar (presupun ca toate piscoturile din comert sunt asa), asa ca desertul are deja de unde sa-si ia dulceata. Totusi, ca sa pot prepara crema de galbenusuri, am folosit cate 1 lingurita de zahar pentru fiecare portie.
    Asadar, 4 portii = 4 lingurite zahar = 20g zahar - de 7 ori mai putin decat in reteta initiala.
  • Nu renuntati la lichiorDesi nu beau alcool pentru ca nu imi place gustul, la prajituri se pare ca se schimba treaba si, din experienta personala va pot spune ca, lichiorul face diferenta dintre un tiramisu exceptional si unul banal :D (testat deja). Daca lichiorul amaretto vi se pare prea scump, incercati sa folositi coniac. Merge si acesta foarte bine.


INGREDIENTE (4 portii)
  • 250g mascarpone
  • 4 galbenusuri de ou
  • 4 lingurite de zahar
  • 1 ceasca de cafea tare (eu pun 2-3lingurite de cafea la o ceasca de apa)
  • 1 1/2 ceasca de lichior Amaretto sau coniac
  • aprox. 150g piscoturi
  • cacao pentru pudrat

1 Amestecam bine galbenusurile cu zaharul.
2 Punem compozitia la bain-marie.  Daca nu aveti vas special pentru bain-marie, puteti folosi un castron de ceramica/sticla asezat deasupra unei oale cu apa. Aburii de apa vor incalzi fundul castronului.
!!! Atentie la aburii ce vor iesi in cazul in care castronul nu acopera perfect circumferinta oalei.
3 Amestecand incontinuu, tinem compozitia pe foc pana obtinem o consistenta cremoasa (la mine, in 6 minute e gata), dupa care dam vasul deoparte.
Timpul de fierbere depinde si de grosimea vasului folosit - am testat cu un castron cu fund mult mai gros decat cel din imagine si timpul de fierbere a urcat considerabil la cca. 15 minute.
4 Amestecam bine crema de galbenusuri cu mascarpone - pana la obtinerea unui amestec omogen.
[5] In cazul in care crema de galbenusuri a format mici cocoloase in timpul fierberii, situatia se poate remedia trecand crema de la pasul 4 printr-o sita fina.
6 Intr-o farfurie adanca amestecam cafeaua si lichiorul/coniacul.
7  Trecem piscoturile prin amestecul de cafea si lichior si le asezam in tava/canuta/cescuta/cupa/etc.
8 Turnam deasupra piscoturilor un strat de crema dupa care repetam inca o data pasii 7 si 8.

Punem prajitura la frigider si gata!
Inainte de servire se pudreaza pe deasupra cu cacao.
A se servi rece.



Pofta buna!









2 comentarii :

  1. Ma bucur ca ti-a facut cu ochiul reteta mea( de fapt nu e a mea o am de la o cofetarie din Romania). Si sa stii ca nici eu nu sunt o bautoare de cafea dar desertul asta m-a cucerit, eu cred ca mascarpone-le e de vina :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu conteaza de unde ai reteta, pentru mine tu esti vestitoarea tiramisu-ului :D

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...