Deodorant facut in casa

11 iunie 2012 |
Cioc-cioc! Primiti cu reteta ? :D Sper ca da, caci azi m-am decis sa dansez din nou cu degetelele pe tastatura ca sa va prezint o reteta mai putin obisnuita in cochilia mea.

Daca in 2010 descoperirea anului era Vitelul Stroganoff, iata ca in 2012 marea descoperire o constituie acest grozav deodorant.
Sa nu credeti ca m-am reprofilat si ca intentionez sa va asaltez cu retete cosmetice in viitorul apropiat. Nu, nu, departe de mine acest gand, dar rezultatul mi se pare atat de spectaculos incat merita impartasit si cu prietenii.


Pentru preparare avem nevoie doar de ingrediente din bucatarie, asa ca se incadreaza cu succes in categoria "Daca ai curaj sa-l mananci, aplica-l si pe piele".

Deodorantul a fost deja testat de catre mine timp de o luna si nu pot sa spun decat ca sunt super, extra multumita si nu vad cale de intoarcere la anti-perspirantele din comert. Ca sa plusez, o sa va mai spun si ca e mai eficient decat deodorantele din magazine.

AVANTAJE
  • e foarte eficient (adica oricat transpir, nu se simte nici un miros neplacut)
  • nu contine aluminiu, asa ca o sa-l consider o alternativa mai sanatoasa pentru corpul meu + poate fi folosit si de cei care au alergii la metale.
  • mirosul de cocos (mmmmmm, mmmmmmm)
  • se prepara rapid
  • cost mai redus (stiu ca pare incredibil, dar va demonstrez imediat).
  • placerea de a prepara cu manutele tale
  • cusaturile hainelor raman curate

DEZAVANTAJE
  • inca n-am gasit niciunul

Daca v-am starnit un pic interesul, veti incepe sa cautati de zor ulei de cocos, iar cand il veti gasi probabil veti exclama: "CAT ???? CAT COSTA??????" (cam asta a fost reactia mea in fata raftului cu ulei de cocos extra virgin). Totusi, sa judecam la rece problema si sa facem un mic calcul aritmetic:

INGREDIENTCANTITATEPRET (EUR)
Ulei de cocos extra virgin320ml = 7 portii11.5
Bicarbonat de sodiu-1
Amidon de porumb-1
TOTAL7 portii13.5
Pret / portie1.93
Gata? E mai bine acum? V-ati mai linistit ? :D
Anti-perspirantul pe care-l foloseam inainte costa 2,2EUR, deci e clar ca fac si economie, nu?

Ingrediente (pentru cca. 50ml)
- 1/4 cana bicarbonat de sodiu
- 1/4 cana amidon
- 3Lg = 45ml ulei de cocos extra-virgin (update 10.08.2012 - la ultima tura am folosit doar 2Lg fara ca rezultatul final sa mi se para abraziv)



1 Amestecam amidonul cu bicarbonatul de sodiu.

2 Turnam peste uleiul de cocos usor lichefiat (puteti sa-l tineti cateva minute in soare, cuptor la 40-50 grade, microunde).
3 Amestecam bine, bine.
4 Turnam compozitia intr-un recipient curat si il bagam la congelator ca sa se solidifice.

In functie de temperatura ambianta puteti sa-l tineti afara sau in frigider (cam la peste 25 grade incepe sa se lichefieze).






Se aplica de cate ori simtiti nevoia☺(la mine e suficient o data pe zi)

Inainte de a ne lua ramas bun, sa va zic rapid si ce rol are fiecare ingredient ca sa intelegeti mai bine mecanismul de functionare:
- bicarbonatul de sodiu elimina mirosul (practic l-am putea folosi si singur, doar ca axilele noastre ar urla de durere - exagerez cu urlatul, dar intelegeti voi ☺ )
- amidonul de porumb absoarbe umezeala (desi la calduri mari capacitatea de absorbtie e depasita de situatie)
- uleiul de cocos are efect anti-fungic

Succes si sa dati de stire daca va place sau nu!

Later edit: Daca vi se pare prea slab mai puteti suplimenta cu amidon si bicarbonat in cantitati egale suficient cat sa nu iasa prea aspru/abraziv.

28 de comentarii :

  1. Am incercat si eu! Pare sa functioneze! Oare in loc de ulei de cocos as putea pune alt ulei, ceva cu miros de flori, sa zicem?
    Dar am o problema: cum il aplici? Iei cu lingurita?:D

    RăspundețiȘtergere
  2. Super!!!
    Pentru miros poti adauga cateva picaturi de ulei esential in amestecul de mai sus, dar sa inlocuiesti total nu prea stiu ce sa zic - pp. ca oricum uleiul esential ar fi prea puternic daca vrei sa inlocuiesti total uleiul de cocos.
    Tin sa reamintesc ca uleiul de cocos nu este doar un liant, ci are si efect anti-fungic. Daca vrei sa-l inlocuiesti, as recomanda sa folosesti tot ceva cu rol anti-fungic, anti-bacterian.

    Eu il aplic ca pe o crema... cu degetul :D

    RăspundețiȘtergere
  3. si nu ti pateaza hainele?
    eu ma dau pe corp cu ulei de cocos, dupa baie, si apoi ma sterg cu un prosop, care in timp prinde miros de ranced. Nu fac asta niciodata cand trebuie sa ma grabesc apoi sa ma imbrac si sa plec, pentru ca mi e teama sa nu mi patez/prinda miros hainele

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In general nu imi pateaza hainele.
      Oricum, petele sunt de umezeala, nu de ulei si ies perfect la spalat.
      Pete de umezeala mai apareau in timpul verii cand era foarte cald.

      Nu am avut probleme nici cu mirosul hainelor. La capitolul asta problema e rezolvata, pentru ca deodorantele alea solide ramaneau impregnate in cusatura hainei si oricat le spalam tot mai ramanea ceva impregnat.
      Amestecul asta de ulei de cocos, bicarbonat de Na si amidon nu-mi face astfel de probleme.

      Oare mirosul de ranced nu apare din cauza faptului ca prosopul ud nu sta bine intins si astfel se usuca mult mai greu? Umezeala intr-un loc inchis poate duce la mirosul asta.

      Ștergere
  4. Atentie mare la bicarbonatul de sodiu folosit. Cel din supermarket contine aluminiu. Recent am gasit pe un site cu produse bio un bicarbonat fara aluminiu -> http://sideris.ro/bicarbonat-de-sodiu.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe ce iti bazezi afirmatia aceasta? Daca ma uit la formula chimica - NaHCO3 - nu vad nicio urma de aluminiu. Cu ce e diferit cel dat de tine ca exemplu fata de cel din supermarket? (avand in vedere ca lista de ingrediente e aceeasi).

      Ștergere
    2. Cantitatile foarte mici de substanta (rezultate din procesul de productie) nu trebuie mentionate pe ambalaj (la ingrediente), asa ca nu este chiar exclus ca cea ce in magazin apare sub eticheta bicarbonat de sodiu sa contina si urme de alte substante (gen aluminiu). De exemplu produsul de la DR.OETKER poate contine urme de aluminiu:
      Thank you for your e-mail asking about ingredients in our Bicarbonate of Soda.
      There are between 5 & 50 parts per million of aluminium in our bicarbonate of soda, and this is due to cross contamination, not an added ingredient, and therefore can vary slightly from batch to batch.
      This translates that out of a 200g tub the maximum quantity of aluminium will be 0.01g, i.e. between 0.001 and 0.01g per tub.
      I hope the above is of assistance to you.
      Regards
      Dr Oetker Consumer Response Team
      Poate cea mai buna solutie e sa cerem producatorului o precizare explicita, si sa folosim pe cat posibil bicarbonat de sodiu din extractie (Nahcolite) pentru cosmetice. Pentru curatat vase, rufe chiar nu conteaza...

      Ștergere
    3. Adrian, multumesc pentru informatie si pentru ca ai impartasit cu noi raspunsul celor de la Dr Oetker. Cu siguranta, multi care vor trece pe aici, vor gasi informatia utila.

      Nu stiam ca ingredientele in cantitati foarte mici nu-s trecute pe lista de ingrediente. Bun de retinut pentru viitor. Ce pot sa spun e ca am observat ca pe unele produse (gen faina) se specifica faptul ca produsul poate contine urme de X,Y,Z (oua, soia in cazul fainii). Probabil ca regulile sunt mai stricte cand vine vorba de urme de alergeni.

      O sa incerc sa contactez si eu producatorul de la care cumpar eu, de curiozitate :D

      La un calcul rapid in cazul cel mai defavorabil iese o concentratie de 0,005% aluminiu (in ipoteza ca datele furnizate de ei sunt reale). Valoarea mi se pare foarte mica, dar corect ar fi sa o comparam cu cantitatea folosita in deodorantele cu aluminiu, ca sa ne putem da seama daca ordinele de marime in cele 2 cazuri sunt sau nu comparabile.


      Ștergere
  5. Este foarte bun.Am facut,am folosit.Dar am o problema ma irit cam rau acum.Cred ca de la bicarbonat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca l-ai incercat si mai ales ca esti multumit(a) de el :D

      Eu il folosesc exclusiv deja de peste 1 an si pana acum nu m-a dezamagit. Uneori, cand raman in pana, folosesc direct bicarbonat si am observat ca pielea mea nu prea se mai irita (probabil ca in timp pielea mea s-a obisnuit deja cu abrazivitatea bicarbonatului).

      Tu de cat timp il folosesti?

      Ce pot sa-ti recomand eu:
      - mai adauga putin ulei de cocos peste si amesteca bine
      - nu-l folosi pe pielea proaspat rasa (cand il folosesc asa pisca putin :D)

      Ștergere
  6. De cand tot spun ca incerc si eu sa imi fac deodorant in casa dar uite ca nu am avut curaj inca.
    Acum ca am citit postarea ta parca imi vine in gand sa incerc totusi :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "Incercarea moarte n-are", zice o vorba din popor :D

      Daca nu ai incredere ca e eficient si ti-e teama sa investesti o gramada de bani in untul de cocos, ti-as recomanda sa incerci initial doar cu bicarbonat de sodiu ca sa vezi daca elimina sau nu problema mirosului (atentie, doar mirosul, nu si transpiratia!).

      Ștergere
  7. Nici eu nu am avut curajul de a încerca până acum. Intenţii nobile am mereu! Doar că nu le mai reuşesc pe toate. Week-end plăcut, puişor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O sa-i vina si lui timpul intr-o zi :D
      Adevarul e ca daca ai deja un deodorant care functioneaza bine, nu prea ai motiv sa experimentezi ceva nou, decat poate doar din curiozitate.

      La mine cele 2 motive care m-au determinat sa incerc au fost:
      1. ineficienta deodorantului pe care-l foloseam (eram de mai mult timp nemultumita si as fi vrut sa-l schimb, dar nu stiam cu ce).
      2. curiozitatea/pasiunea pentru experimente - de fapt, astea mai mult m-au ajutat sa nu renunt atunci cand am vazut cat costa uleiul de cocos :D

      Ștergere
  8. in loc de ulei de cocos poti folosi ulei masline?kiki

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am folosit pana acum doar ulei de cocos. Am cautat rapid pe Google sa vad daca altii au incercat cu ulei de masline. Se pare ca exista persoane care au incercat cu ulei de masline si rezultatele sunt favorabile.

      Daca te tenteaza sa incerci, sfatul meu ar fi sa pregatesti o cantitate mica de test:
      - 1 lingurita de bicarbonat de sodiu + 1 lingurita de amidon
      - ulei doar cat sa le cuprinzi pe cele doua.

      Probabil ca rezultatul va fi mai lichid decat cel in care folosesti ulei de cocos, dar pana la urma si uleiul de cocos se lichefiaza in timpul verii si cu toate astea se poate folosi fara probleme.

      Nu uita insa ca uleiul de cocos are si rol anti-bacterian/anti-fungic in ecuatia acestui deodorant.

      Succes, Kiki! Sa ne zici si noua cum merge :)



      Ștergere
    2. merci frumos de raspuns si ma bucur ca am descoperit site-ul tau, ca o paranteza daca vrei sa cauti ceva...dai de altceva si tot assa pana gasesti cam ce vrei ...in sf(); daca tot sunt aici si poate cunosti mult mai multe despre uleiuri si preparate as vrea sa imi dai niste sugestii legate de ''adevatele'' uleiuri nu falsuri si furnizori, distribuitori de uleiuri , de ex ulei de argan, ulei de migdale, etc...; sunt preturi si preturi si numai stiu care cum sunt; au aparut mai nou tot felul de firme care distribuie in plafaruri si nici numai stii daca sunt naturale sau doar cu numele...gaseam ca nu prea ar fi la noi 100% natural ...in sfarsit numai stiu ce sa mai cred; mersi frumos inca o data. kiki

      Ștergere
    3. Cu placere, Kiki!

      Chiar azi faceam schimb de idei cu o colega pe tema cosmetice naturale preparate acasa si imi spunea ca nici ea nu mai foloseste de ani de zile deodorant din comert, ci isi prepara acasa o solutie din apa distilata, bicarbonat de sodiu si, optional, ulei esential. Solutia este pusa intr-o sticla cu pulverizator si apoi puf, puf cand ai nevoie. Prepara de fiecare data o cantitate cat sa-i ajunga maxim 2 saptamani.

      Mi s-a parut atat de simpla si atat de geniala ideea!☺

      Dupa cum am mai zis mai sus, am mai folosit si bicarbonat simplu pe post de deodorant cu rezultate bune, doar ca era putin mai dur pentru piele. Cum de nu m-am gandit pana acum sa-l dizolv inainte de aplicare ca sa rezolv problema asta? Un mare "doooh" pentru mine.

      Poate te ajuta si ideea aceasta. Eu cu siguranta o sa o folosesc de indata ce gasesc sticluta cu pulverizator ☺

      Ștergere
    4. Raspunsul legat de cumpararea uleiurilor il gasesti aici.

      Ștergere
  9. Buna, este vreo diferenta intre uleiul virgin si cel extra-virgin? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna,

      Uite ca nu m-am gandit la detaliul asta pana acum, asa ca am cautat informatii pe internet.
      Iata ce-am gasit:

      - Daca e vorba de uleiul de cocos, s-ar parea ca nu exista diferenta intre uleiul de cocos virgin si cel extravirgin, etichetarea diferita fiind doar un detaliu de marketing.
      Diferenta exista insa intre uleiul virgin si cel rafinat. Cel virgin are aroma si miros de cocos si se obtine din pulpa proaspata a nucii de cocos. Cel rafinat se obtine din copra (nuci de cocos sparte si puse la uscat) si este dezodorizat, ceea ce-l face bun de folosit la prajit.

      - Daca e vorba de uleiul de masline, aici lucrurile se schimba. Chiat daca ambele tipuri se obtin din pulpa maslinelor exclusiv prin mijloace mecanice, cel extra virgin este mai calitativ fata de cel virgin prin prisma gustului si a nivelului de acizi liber (am tradus 'free acidity' prin aciditate libera, dar nu sunt sigura ca asta e termenul corect - ramane sa caut un chimist, sa-l intreb exact :D).

      Sper ca te-a ajutat raspunsul meu.

      Ștergere
  10. cat reprezinta o cana? 250 ml sau mai mult?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. scuze am folosit o unitate de masura gresita: o cana ar avea cam 250 gr deci ar veni in jur de 63 gr de bicarbonat/amidon si 45 ml de ulei de cocos, ..am inteles bine acuma?
      la care as putea adauga 2-3 picaturi de ulei esential de lavanda

      Ștergere
    2. Ai folosit unitatea de masura corecta :)

      E nevoie de 63ml bicarbonat. Nu stiu care este densitatea bicarbonatului ca sa pot spune daca 63ml bicarbonat = 63g bicarbonat. Daca e vorba de apa atunci da, 63ml apa = 63g apa, pentru ca apa are densitatea 1.

      Le cantaresc acasa pe amandoua si te anunt diseara, ok?

      Pana atunci, WolframAlpha zice ca 63ml bicarbonat = 136g

      Ștergere
    3. Am cantarit si mi-a iesit asa:

      - Bicarbonat de sodiu - 60ml = 60g (nu stiu de ce e asa mare diferenta fata de cantitatea data de WolframAlpha)
      - Amidon de porumb - 60ml = 30g

      Si ca sa fiu precisa, am verificat si masuratoarea mea ''1/4 cana" si am vazut ca scrie pe ea 60ml.

      Spor la treaba si sper sa ai rezultate bune cu deodorantul acesta! :)

      Ștergere
  11. Buna!
    Am încercat această rețetă, respectând cantitățile de 1/4 (60ml bicarbonat/amidon) si 3 linguri de ulei de cocos, însa mi-a rezultat un amestec prăfos. Am mai adàugat încă 2 linguri de ulei de cocos, iar amestecul nu a fost lichid ci mai degrabă s-a făcut precum coca. L-am pus într-un recipient pentru deodorant la frigider să se întărească. Am folosit cantitățile corecte, din moment ce prima dată mi-a ieșit amestecul pràfos? Am pus prea mult ulei de cocos?
    Multumesc,
    Ada

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Ada,
      Imi cer scuze ca iti raspund cu asa mare intarziere.
      Banuiala mea e ca uleiul de cocos folosit era solid si nu s-a amestecat bine cu ingredientele uscate de a iesit prafos sau coca in a 2a faza. Poti incerca sa topesti uleiul in prealabil sau sa pui borcanasul pe care l-ai facut in apa fierbinte pana se topeste uleiul. Apoi poti amesteca mai bine ingredientele.
      Cantitatile din reteta nu sunt un standard.
      Sunt formula pe care am gasit-o eu si care pare un echilibru bun intre ulei si ingredientele uscate. Nu te ingrijora daca mai adaugi in plus fie ulei, fie bicarbonat sau amidon.
      Daca mai ai intrebari, nu ezita. Sper sa reusesc sa raspund mult mai rapid data viitoare.

      O zi buna!

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...