Placinta cu feta si praz

24 octombrie 2011 |


A venit, a venit toamna! Si odata cu ea si oaspetii :D
Da, saptamana trecuta am avut oaspeti in casa, asa ca era cazul sa pregatim ceva bun. Nu am mai facut fajita, asa cum obisnuiam anul trecut, ci am zis ca e momentul pentru o mica diversificare: musaca de cartofi cu carne de vita, placinta cu feta si praz si niste rulouri cu puisor delicioase :P Pana la urma, un nou an, un nou trend, nu?

Ideea e urmatoarea: placinta asta cu branza si praz iese ATAT de buna, incat inchipuiti-va ca am preparat-o de 2 ori in aceeasi saptamana (avantaj burtica, avantaj fotografii finale la care am reusit sa prind lumina mai buna).

Minunatia a aparut la noi in bucatarie in vremea in care am descoperit foile de baclava si de yufka din magazinele turcesti din Bruxelles. Prima data le-am facut cu mere, dupa care intr-o zi m-am trezit ca aveam mult praz in frigider si m-am intrebat... ups, eu cum scap de asta? Si uite asa am combinat eu crema mea de branza cu prazul in exces si a iesit ceva bun de tot.


Ingrediente
- foi de baclava/placinta
- 500g branza feta
- 1 praz
- 200ml smantana
- 1-2 oua + 1 ou pt uns

1 Pasam branza cu o furculita si apoi adaugam peste ea smantana, ouale si prazul tocat marunt.
2 Amestecam bine, bine toate ingredientele.
3 Intindem foile de baclava/placinta. Asezam pe una din marginile foii (pe latime) un strat de compozitie. Pastrati o distanta de cca. jumatate de palma intre extremitatea foii si stratul de branza.

4 Rulam foaia cu grija, a.i. sa nu o rupem.
Va sfatuiesc sa folositi cate foi per rulou.

Repetam pasii 3 si 4 pana la epuizarea compozitiei.

!!! Operatia trebuie sa decurga rapid pentru ca foile se usuca destul de repejor si apoi se vor rupe la rulare.
5 Ungem o tava cu unt, asezam rulourile in tava si le ungem cu ou batut. Daca aveti tava rotunda le puteti aseza sub forma de melc :P, altfel asezati-le intinse intr-o tava dreptunghiulara. Oricare varianta e la fel de buna.
!!! Daca puneti rulourile incolacite, aveti grija sa nu le faceti prea groasa, altfel riscati sa se rupa la incolacire.
6 Preincalzim cuptorul la 200 grade Celsius si apoi introducem tava la cuptor. Tinem placinta in cuptor timp de cca. 20 minute (pana cand se rumeneste frumos).
Si gata! placinta e gata sa fie devorata!
A se servi calda sau rece. Merge de minune impreuna cu niste rosii.

Pofta buna!








Inca 2-3 idei inainte de final:
Eu zic ca placinta asta merge si ca fel principal si ca aperitiv (aperitiv in sensul de gustare mica intr-un bufet suedez):

  • pt. fel principal - arata foarte bine intr-o tava rotunda
  • pt. aperitiv - as aseza rulourile intr-o tava intinsa pastrand 2-3cm spatiu intre ele a.i. la final sa le tai usor si frumos in bucatele (cu alte cuvinte sa obtin niste mini rulouri :D).


Asteptam runda 2 de colindatori :D

2 comentarii :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...